donderdag 26 augustus 2010

Aftellen..... en een weblog, veel gekker moet het niet worden :-)

Het werk is opgezegd, het huis verkocht en alle spullen de deur uit. Vanaf 1 september ben ik werkloos, autoloos en homeless, en gek genoeg... het voelt heerlijk... Dat had ik een paar jaar geleden niet gedacht te zeggen bij de gedachte aan een situatie als deze :-)

8 september vertrek ik richting Brazilie om te ervaren hoe het is om daar te leven, zomaar eigenlijk...
De voorgaande keren in Brazilie waren voor mij bijzonder, een soort connectie met iets waar ik nog geen vinger op heb kunnen leggen. Dat "iets" is een gevoel dat ik krijg als ik daar ben en daar speelt natuurlijk ook het gevoel van vakantie en niets hoeven een rol bij. Toch is het gevoel intenser dan bij andere vakanties. Wat ik er ga doen laat ik over aan wat er komt. Ik heb wel een optie op iets maar daar kom ik later op terug. Tenslotte is niets zeker en in brazillie al helemaal niet.
Waar de drang vandaan komt om de emoties van afscheid, loslaten en het onbekende te willen ervaren weet ik niet, maar het is er...... De dingen die ik eerst als erg lastig kenmerkten, wil ik nu ervaren en dat voelt een soort van bevrijdend. Ik merk ook dat de ware gevoelens voor de mensen waar je om geeft een diepte krijgen die er altijd wel is, maar eigenlijk nooit zo helder voelbaar is.... ook wordt mij duidelijker wat ik voor anderen beteken, zaken waar ik me eigenlijk nooit zo bewust van ben geweest worden fris, helder en mooi ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten