maandag 6 september 2010

Goed weekend geweest....

Na een dag van niets dan aanrommelen werd ik vrijdag opgehaald door Stijn, Aaf en Thijs om lekker wat te gaan eten. In de grommende Sub richting www.bumburumba.com waar een zeer aangename sfeer hing en een speciaal voor mij braziliaans achtergrond muziekje klonk. Bobby, de eigenaar ontvangt ons warm en komt er even bijzitten. Aardige vent... Het eten dat we qua samenstelling aan hem overlaten is fantastisch, culinair indisch zeg maar.... echt heerlijk, een echte aanrader. Het was een warme gezellige avond!

Zaterdag de trouwerij van Maarten en Eveline..... Wat een prachtige dag, echt een feest.... met de bootjes naar Panorama mestdag waar ze trouwen en vervolgens naar hun huis, het stoomgemaal aan de Conradkade. Nog 2 keer vaar ik dus langs mijn "oude" huis aan de kade, gek gevoel.... daar woon ik niet meer. De katten voelen vast dat ik in de buurt ben en zie ze in gedachte om zich heen kijken achter het raam..... Ze zijn lief en ga ze missen, dat is zeker......

Het feest is waanzinnig, de enthourage is prachtig met kleine open "parade" tenten met houten vloeren en overal vuurkorfen, lampjes en bloemen, soort van sprookjesachtig. Het eten is formidabel dankzij Chef zijn kunsten, echt heerlijk! Sommige van de aanwezige zie ik dan voorlopig voor het laatst en dat gevoel blijft vreemd. Heleen, zo warm en lief en Lena die me niet los lijkt te willen laten, bijzondere momenten... en zo waren er vele meer die avond maar zal daar niet teveel over uitwijden. Ook het afscheid van Maarten en Eveline is even lastig, maar probeer me op die momenten te realiseren dat het allemaal tijdelijk is..... Mijn ideaal beeld van 8 maanden brazilie en 4 maanden NL in de zomer hou ik voor ogen....

Zondagmorgen met Fenja een heerlijke strandwandeling gemaakt, heerlijke zon met een aangenaam briesje, fijne gesprekken en prettige stiltes...... Vervolgens naar de opening van www.iinfiiniit.nl geweest dat mij erg trots maakt op mijn zus en moeder, het is prachtig wat er hangt. Gerard heeft vrienden opgetrommeld om rond 1700 uur in cafe September het glas te heffen en wat te eten ter ere van mijn vertrek. Dat was super ontspannen en erg gezellig. Wat een fijne mensen heb ik toch om me heen, een heerlijk gevoel! Het zal in brazilie wennen zijn, de laatste weken realiseer ik me als niet tevoren wat een vrienden ik hier om me heen heb in nederland en wat ik voor hen voel en wat ze voor me betekenen. Ook valt me op dat ik voor hen meer lijk te betekenen dan dat ik me bewust was..... gek eigenlijk....., maar ook mooi dat die dingen nu zo helder worden, al deze inzichten zijn onbetaalbaar... Ik vertrek als een rijk man :-)


X tot Later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten