zaterdag 25 september 2010

Tudo beleza

Alles lekker rustig hier de laatste dagen.... prachtig weer en heerlijk eten. Met het drinken van caipirinha's ga ik het wat rustiger aan doen, dat loopt hier toch snel de spuigaten uit..... heerlijk hoor,

en wel een hoop lol natuurlijk!


Gisteren alles bekeken bij Habitat cafe dat overigens ook vermeld wordt in de Lonely planet

Volgens Coco schrijf ik te weinig en zo vindt hij, Ik citeer "3x maal daags updaten ...Iedere vlieg die ergens schijt moet vermeld worden". Heerlijk, maar dat wordt wat lastig......

Naar ik vernomen heb ga ik het in Habitat Cafe heel, maar dan ook heel druk krijgen. Zeker 3 maanden lang en dat 7 dagen in de week..... daar moet ik dan wellicht nog wat op vinden, want als ik ergens een hekel aan heb..... ;-) Nou hoor ik het van brazilianen en dan ook nog bahianen..... maar ik ben op mijn hoede... Want niet alleen wat dat betreft voel ik me een braziliaanse bahiaan.....( de hangmatten liggen super en de caipirinha's zijn uitmuntend!)

Gisteren weer bij Habitat Cafe geweest, zaken besproken en nog een keer het huis en Cafe geinspecteerd. Ricardo heeft nog wat " kleine" zaken aangepast in het contract en die ga ik zo bespreken met Denise.

Ik hoop half oktober te draaien als alles doorgang vindt.
We gaan het zien.... Er moet nog erg veel gebeuren nadat het contract getekend is.

BTW T-mo heeft zijn laatste betaling gedaan...... en Balkenende is een vuile DIEF!!!! ;-)

Het leven in Brazilie is mooi, het is fijn, het is spannend en heeft scherpe kantjes....

Zo zag ik gisteren dat 3 politie mannen een diefje pakte in de hoofdstraat waar ik net Vito, de zoon van Rose bij Rose's moeder ophaalde met de auto aan het begin van een sloppenwijk (favela). Het beste diefje werd midden op straat ( ik stond midden achter de politie auto en kon er niet langs terwijl ik dat graag wilde om mezelf en Vito de beelden te besparen) met een lange houten stok keihard geslagen terwijl hem vragen werden gesteld, op zijn hand, op zijn knie.... heel naar.... Dat voelt toch ongemakkelijk en dat kennen wij in NL niet.

Ondanks dit ongemakkelijke tafereel, waaruit blijkt dat het leven hier ook veel harder is, is er zoveel meer vrijheid, ruimte om te leven.... om te doen.... om te laten..... jezelf te zijn, gek te doen...Niemand lijkt hier ergens gek van op te kijken, echt mooi....

De mensen stralen een rust en een soort van trots uit die ik in NL niet ken, zeker zij die financieel gezien arm zijn, lijken rijk.... gewoon door hoe ze zijn, praten, lopen en lachen... ze lijken het niet, ze zijn het ook denk ik......Ook hoe mensen met elkaar praten, het respect tussen "arme" strandverkopers en "rijke" vakantie vierende brazilianen bijvoorbeeld is bijzonder om te zien...... een babbeltje over dit en over dat, rustig eens kijken wat ie verkoopt en ook als de interesse voor de spullen er niet is is er een uitgebeidde manier van bedanken en een fijne dag wensen, alles is even vriendelijk en beleefd maar op een fijne natuurlijke manier, er lijkt tijd voor te zijn....... lastig uit te leggen.....



Hoop geblaat zeg..... mooi verhaal.......... lekker kort..

Tot later!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten