woensdag 29 september 2010

Regelen

Wat een land, sommige zaken gaan in verhouding tot nederland echt helemaal nergens over.... of is het juist andersom?
Hier zijn wellicht meer regels maar je hoeft je er niet echt aan te houden, tot iemand vindt van wel. Dat verschilt enorm, van instelling tot instelling en van persoon tot persoon. De sterkste wint, zeg gewoon nee en meestal druipen ze dan weer af..... heel apart. Wazige instellingen die je een certificaat geven als er bepaalde zaken gecheckt zijn door een door jou aan te wijzen nog vager bedrijf, dat ook gewoon jou weer probeert te lichten... We komen 3 keer voor R$260 in een periode van een half jaar. 1 keer komen ze opdagen en vlak voor het einde van dit halve jaar komen ze de tweede keer( 1 x niet geweest en nu veel te laat) en willen wel R$ 100 reais hebben.... gast, zegt je dan, bla bla bla is de afspraak... uhh ja maar mijn baas heeft me gestuurd en ik heb geen geld voor benzine voor de terugweg...... serieus he? Dat is dan mooi klote voor je joh.... en dit soort praktijken gebeuren echt de hele tijd.... Je moet dus goed weten hoe het precies zit en dat is lastig omdat het niet helemaal duidelijk is hoe het zit.



Het is een gekke wereld, op het nieuws een minister die op verbogen camera gesnapt worden omdat hij pakken met geld in zijn sokken, broeksband, zakken stopt op een hotelkamer, maar dan ook echt serieuze stapels he?!

Het nieuws is heftig, het leven heeft een harde kant als je dat zo ziet. Zie je het nieuws niet, is het leven rustig en heerlijk en dat zie je hier aan de mensen ook....... Wel moet je echt voor jezelf zorgen, opkomen en alles zelf regelen, er gaat hier niets vanzelf je moet overal achteraan en alles gaat rustig aan..... Dit natuurlijk gezien vanuit mijn gewenning aan nederland.

Hier wordt echt voor alles de tijd genomen en echt niemand heeft haast....... heerlijk vindt ik het.... Voor dat wat er is wordt er tijd genomen, hoe onbenullig het in "onze" ogen ook is, maar het gaat niet over het onderwerp waar tijd voor gemaakt wordt, het gaat over het nemen van tijd, voor wat dan ook. Dit hier nu, is belangrijker dan dat wat misschien straks is of nog moet gebeuren. Vanuit hier gezien bevestigd het voor mij vooralsnog het gevoel dat het leven in NL heel onnatuurlijk is, ver afstaat van de natuur, van de mens. Het is bijna al zo dat het bij veel mensen zo is dat als je vraagt hoe het gaat met iemand het antwoord is "druk"... liever nog "heel druk" en daarmee willen aangeven dat het ze dus goed gaat. Ik zie het als een vorm van armoede gek genoeg.... Het zou de aard van het beestje kunnen zijn... ;-)

Ik zeg niet dat nederland niet ok is, integendeel, het heeft erg veel te gekke dingen en mogelijkheden maar het richt zich mijnsinsziens teveel op spullen en dingen en te weinig op het leven zelf (waar vormelijke zaken natuurlijk een onderdeel van zijn )maar de balans raakt zoek. Er is door alle vormelijke afleiding en het willen groeien te weinig aandacht meer voor het leven zelf... de innerlijke wereld zeg maar.....

Morgen een afspraak met 2 koks en een kelner die ik samen met Rogerio in vaste dienst wil aannemen, als ze bevallen natuurlijk. Vaste dienst houdt overigens niet in wat het in NL inhoud, maar ze hebben wel rechten en ik mijn plichten.... Het grote vraagstuk wordt mijn verblijf..... Of een vermogen investeren, trouwen, of een kind adopteren. Het kopen was lastiger zei de boekhouder/accountant ( die regelen alles op dit gebied), maar niets is onmogelijk..... ;-)

Anders zit ik hier straks illegaal wat ook geen probleem is, maar ik wil het liever volgens de "regels" doen. We zullen het wel zien.......

Ik lees het zo even terug maar die caipirinha's doen hun werk zeg....... Misschien dat ik dit lul verhaal nog even moet gaan editen van de week...... neem het niet te serieus.... ik ben lam mag je gerust zeggen....

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen