maandag 20 september 2010

Stranden rond Itacare en we halen net de 28 graden niet.....

Veel weg geweest, langs de weg gestaan met een gebroken distributieriem (daar waar geen mobiel netwerk is), haperend internet en zo nog wat verrassingen.....

Zaterdagochtend Steefene opgehaald in Ilheus, de bahiaanse bus zou ongeveer 08:30 aankomen.... 10:30 dus..... Heerlijk gegeten en wat rond gekeken rond de rodoviaria ( bus station). 14 uur in de bus is best wat, maar voor Brazilianen heel gewoon. Erg leuk om haar weer te zien na 5 jaar, niets veranderd ondanks dat ze ernstig ziek geweest is.... bestraling, chemo enz maar ze maakt het goed! We zijn na boodschappen te hebben gedaan richting Itacare gereden, wat een mooie weg.... dwars door de "Mata", UNESCO jungle waar Itacare midden in ligt.

Het is ( als alles goed gaat) een uur rijden. Halverwege gestopt voor heerlijke empada's, maar dan ook echt lekkere he!!! Met zoete peper, hete peper, en een grote verse suco de limao...

Vlak na een van de vele geweldige uitzichten waar we even gestopt zijn voor een foto,

Itacarezinho

heuveltje op, brak de distributie snaar en daar sta je, midden in de jungle en geen mobile dekking ;-)
De eerste auto stopt die we aanhouden en is een kennis van Ed, Edu. Ed kent hier echt iedereen, je ligt echt in een deuk om de manier waarop er naar elkaar geschreeuwd, getoeterd en gefloten wordt de hele dag, maargoed.....dat terzijde... Edu brengt ons naar de pousada. Het lost zich allemaal vanzelf op, voor zover er iets op te lossen is natuurlijk, het gaat gewoon zoals het gaat.... heerlijk.

Veel bijgepraat met Steefene en zoals ik al zei, het gaat haar goed.... ze is genezen verklaard en is bezig met een opleiding.

Ik heb haar in de omgeving wat stranden laten zien en tsja, dat blijft echt ongelofelijk....

Stranden Itacare

Heerlijk gegeten bij een prachtig resort aan Praia da Concha met Rose, Ed en Steefene. Super!


Steefene terug naar Sao Mateus, ik hoop dat het haar goed gaat, het is een lief mens....
Minder nieuws voor Ed is dat zijn kleppen krom zijn en de kop gereviseerd moet worden, lelijk kosten postje dus. Ik help m erbij, we zullen het autootje hard nodig hebben.

Morgen hoop ik meer te horen over het contract zodat ik zaken kan gaan oppakken, alhoewel me het bahiaanse geluier uitstekend afgaat, maar dat was geen verrassing...... ;-)

Ik heb geprobeerd een en ander te filmen maar dat was geen succes, ik probeer het later nog eens....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten